Grab mahu fokus ke pasaran Asia Tenggara

oleh HEZERI SAMSURI|
Grab, syarikat tech yang berpengkalan di Singapura mahu kekal fokus ke pasaran Asia Tenggara walaupun ia akan mula disenaraikan di pasaran bursa saham US.

Anthony Tan, CEO Grab berkata kepada Asia Nikkei Review ketika ditemuramah berkaitan cadangan Grab ke pasaran US.
PERODUA MREC Banner Campaign February 2024
HONDA CR-V MREC Banner Campaign March 2024

Grab bercadang menggunakan dana suntikan pelabur-pelabur baharunya untuk membina rangkaian penghantaran paling kos efektif dan paling cekap dengan menggunakan peta-peta dan teknologi berkaitan pembayaran mobil, khidmat kewangan dan perbankan digital.

Grab akan bergabung dengan Altimeter Growth Corp dari US dan ia akan menjadikan nilai syarikat anak watan Malaysia itu kepada RM163.6 bilion.

Anthony berkata Asia Tenggara mempunyai jumlah penduduk dua kali ganda dari US tetapi adaptasi perkhidmatan online dan pembayaran elektronik masih rendah.

* Laporan dari Bernama

Tags

Berita Berkenaan

Berita Domestik
Baru-baru ini, syarikat ride-hailing Bolt itu telah menyenaraikan di LinkedIn untuk jawatan…
Berita Domestik
Mereka menyuarakan rasa tidak puas hati dengan penurunan kadar asas daripada RM5 kepada RM4.…
Berita Global
Menurut satu kenyataan, syarikat yang berpangkalan di Berlin itu merancang untuk menjual…