Kerajaan Thai siasat dakwaan BYD kelirukan pelanggan

oleh HEZERI SAMSURI|
Pejabat Perdana Menteri Thailand telah mengarahkan agensi perlindungan pengguna negara tersebut untuk menyiasat tuduhan selepas seorang pengguna membuat aduan rasmi berkaitan tawaran diskaun agresif yang dilakukan.
LEXUS MREC Banner Campaign August 2024
CHERY Omoda 5 NCAP MREC Banner Campaign September 2024

Menurut laporan South China Morning Post, pengguna itu mendakwa wakil penjual itu memberikan tanggapan bahawa harga kenderaan itu akan meningkat selepas tempoh tawaran diskaun itu tamat.

Apa yang berlaku ialah BYD terus menurunkan lagi harga kenderaan dengan meningkatkan lagi jumlah diskaun yang diberikan.

Rever Automotive, wakil pengedar rasmi BYD di Thailand dan BYD sendiri tidak memberikan sebarang komen berkaitan isu tersebut.

Rever dan BYD mempunyai lebih dari 100 pengedar di Thailand. Pegawai atasan di Lembaga Perlindungan Pengguna Thailand berkata pengedar itu telah dipanggil untuk menerangkan tentang isu tersebut dan mencari jalan penyelesaian.

 

Berita Berkenaan

Berita Global
BYD Automotive akan bertanggungjawab ke atas aktiviti jualan kenderaan dan alat ganti BYD di…
Berita Global
Data itu diperolehi daripada pembuat kereta dan syarikat penyelidikan MarkLines yang menunjukkan…
Berita Global
Ketua BYD Mexico, Jorge Vallejo memberitahu Reuters bahawa insentif daripada negeri meliputi faedah…