Masalah pam bahan api: Honda Malaysia panggil kembali 55 ribu unit kenderaan

oleh Mohamad Hanif|
Susulan daripada kempen panggil semula (recall) yang dijalankan diperingkat global awal bulan lalu, Honda Malaysia hari ini mengumumkan kempen yang serupa melibatkan kira-kira 55,354 unit kenderaan.
PERODUA MREC Banner Campaign February 2024
MITSUBISHI RAYA PROMO MREC Banner Campaign March 2024 - 01

Langkah ini akan disusuli dengan program penggantian komponen pam bahan api melibatkan kenderaan berikut:
 

Model Tahun Unit Terjejas
Accord 2018 298
BR-V 2018 5,367
City 2019 15,582
City (HEV) 2019 1,620
Civic 2018 9,122
CR-V 2018 & 2019 5,883 & 1,047
HR-V 2018 8,070
HR-V (HEV) 2018 1,408
Jazz 2019 6,509
Jazz (HEV) 2019 448


Pihak Honda Malaysia dalam masa yang sama mengesahkan bahawa model yang diproduksikan pada tahun 2020 tidak terjejas akibat kempen panggil semula ini.

Para pelanggan yang terjejas akan dihubungi melalui surat menyurat, dan pihak Honda Malaysia menggesa mereka yang terlibat supaya menghubungi mana-mana pusat pengedar Honda yang sah untuk membuat temujanji bagi menggantikan pam bahan api tersebut.

Sehingga kini, tiada sebarang insiden kemalangan atau kecederaan yang dilaporkan akibat masalah yang dinyatakan di atas.

Pihak Honda Malaysia akan menggantikan komponen tersebut secara percuma dan sebarang kos yang berkaitan akan ditanggung sepenuhnya.

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.honda.com.my untuk menyemak status kenderaan masing-masing.

 

Berita Berkenaan

Berita Domestik
"Namun begitu kami yakin ia mampu dicapai berdasarkan rekod jualan yang baik bagi tahun lalu yang…
Berita Domestik
Pencapaian tersebut menjadikan Honda Malaysia kekal kedudukan nombor satu dalam negara untuk…
Berita Domestik
Sebagai varian yang paling tinggi dalam penawaran SUV CR-V generasi baharu, CR-V e:HEV RS…