Walaubagaimanapun, Honda Malaysia akan memulakan semula operasi khidmat selepas jualan bermula 29 April 2020 setelah mendapat kelulusan beroperasi daripada Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI).
Namun, pihak Honda akan melaksanakan beberapa langkah berjaga-jaga mengikut garis panduan dan regulasi yang telah ditetapkan oleh pihak berkuasa.
Bagi mengelakkan sebarang kesesakan di pusat servis, para pelanggan diwajibkan untuk menempah slot terlebih dahulu manakala pelanggan walk-in tidak akan dibenarkan sama sekali.
Sebelum memasuki premis, para pelanggan perlu menjalani proses penyaringan suhu badan, di mana mereka yang mencatatkan bacaan suhu melebihi 37.5°C atau simptom seperti batuk, demam dan kesesakan nafas dinasihatkan supaya mendapatka rawatan segera.
Honda juga turut menyediakan cecair sanitasi tangan untuk kemudahan penasihat servis dan pelanggan di beberapa lokasi.
Untuk mengekalkan penjarakan sosial, pihak pengedar akan melaksanakan perkhidmatan baharu 'car drop' yang membenarkan para pelanggan yang mempunyai temujanji untuk menghantar kereta ke pusat pengedar dan berurusan dengan penasihat servis menggunakan telefon.
Senarai pusat servis yang dibuka sepanjang tempoh PKP boleh dirujuk menerusi gambar di bawah atau layari www.honda.com.my