Dari penggunaan casis gentian karbon, teknologi enjin Freevalve, bukaan pintu Dihedral syncho-helix, sehinggalah kepada transmisi Direct Drive yang muncul pada model Koenigsegg Regera, semuanya dibangunkan sendiri oleh Koenigsegg.
Terbaharu, syarikat Sweden itu kini memperlihatkan unit pacuan elektrik yang dibangunkan secara in-house dan diberikan nama-nama yang unik.
Unit pacuan elektrik ini dinamakan sebagai Terrier, di mana ia terdiri daripada dua motor elektrik Quark dengan topologi fluks radial dan axial Raxial Flux, unit penyongsang (inverter) enam fasa David dan set gear planet.
Menurut Koenigsegg, gandingan susunatur fluks radial dan axial yang digunakan itu membolehkan mereka mencapai nisbah daya kilas kepada kuasa kepada berat yang terbaik di dalam industri.
Setiap satu motor elektrik Quark seberat 85 kg itu mampu menghasilkan kuasa setinggi 335 hp dan 600 Nm, jadi satu unit pacuan Terrier berupaya menghambuarkan kuasa setinggi 671 hp dan daya kilas 1,100 Nm.
Selain daripada kegunaan di dalam kenderaan elektrik, unit pacuan elektrik Terrier ini boleh juga dipasang pada aplikasi lain seperti bot dan pesawat VTOL.