Dalam satu siaran media, PLUS memaklumkan kerja-kerja membaik-pulih perkhidmatan tersebut telah pun berjaya dilaksanakan dalam tempoh dua jam bermula jam 8.30 malam hingga 10.45 malam.
PLUS melahirkan rasa kesal atas kesulitan yang dialami oleh pelanggan lebuh raya disebabkan oleh gangguan teknikal sistem RFID.
Punca gangguan telah dikenalpasti dan pihak PLUS telah mengambil langkah yang sewajarnya untuk mengelakkan kejadian tersebut berulang.
PENGUMUMAN
— PLUS Malaysia Berhad (@plus2u) December 15, 2022
Perkhidmatan RFID di semua plaza tol terlibat di Lebuhraya Utara-Selatan, Butterworth-Kulim, JPP, NKVE, ELITE & Linkedua telah kembali pulih seperti sediakala 🛣️
Segala kesulitan amat kami kesali😔🙏
Terima kasih atas perhatian dan kerjasama semua pelanggan RFID🤝 pic.twitter.com/wZhRTfAlhy