Program ini diperkenalkan sebagai sebahagian daripada konsep Hino Total Support yang membawakan dua nilai utama iaitu "Maximize Vehicle Uptime 100%" dan "Minimize Vehicle Lifetime Cost".
Di bawah program ini, Hino menawarkan empat pakej iaitu Standard, Standard Plus, Premium dan Premium Plus, dengan lanjutan jaminan sehingga tujuh tahun dan jarak perbatuan tanpa had yang merangkumi enjin, transmisi dan gandar, serta perkhidmatan bantuan tunda sehingga RM500 per tahun, tertakluk kepada terma dan syarat.
Hino juga turut menawarkan promosi eksklusif bagi mana-mana pelanggan yang melanggan pakej Hino Membership, seperti contoh penggantian pelapik brek atau pad brek percuma untuk setiap 60,000 km bagi model LCV dan MCV, dengan nilai penjimatan sehingga RM2,800.
Selain daripada manfaat kepada pemilik perniagaan, pemandu trak juga boleh mendapatkan manfaat daripada Hino Membership, di mana mereka akan dijemput untuk menyertai peraduan Hino Smart Driving Contest dan berpeluang untuk memenangi hadiah eksklusif.
Bersempena dengan hari pelancaran program keahlian ini, Hino turut menawarkan promosi khas pelancaran berupa 50 peratus diskaun untuk pakej Standard Plus, Premium dan Premium Plus, sah sehingga 30 September 2022.
Hanya model terpilih yang didaftarkan sejak dari tahun 2017 layak untuk menyertai program ini, dan kesemua kenderaan yang didaftarkan perlulah mempunyai rekod servis yang baik di mana-mana pusat servis bertauliah Hino, dan mengikut sela masa yang telah ditetapkan.
Program Hino Membership ini boleh didapati di semua pusat 3S Hino yang sah.