Buktinya, sebuah 718 Cayman GT4 RS yang dipasangkan dengan Manthey Kit telah berjaya merekodkan catatan masa 7:03.121 minit di Litar Nurburgring Nordschleife atau 6.179 saat lebih pantas berbanding 718 Cayman GT4 RS standard kilang.
Menurut Porsche, kit ini memfokuskan kepada komponen aerodinamik dan casis, seperti contoh kehadiran kepak dan tirai udara baharu pada bahagian hadapan, serta perlindungan bawah badan gentian karbon.
Komponen sayap belakang pula kini 87 mm lebih lebar, selain menampilkan bilah serba baharu dan plet hujung yang lebih besar, serta boleh dilaras sebanyak empat tahap yang berbeza.
Pada kelajuan 200 km/j, jumlah daya mendap didapati meningkat daripada 89 kg kepada 169 kg apabila sayap belakang ditetapkan pada mod Performance.
Bukan itu sahaja, roda belakang turut dipasangkan dengan cakera aero yang diperbuat daripada CFRP bagi mengurangkan kesan gelora pada bahagian belakang, diikuti dengan pelindung enjin belakang dengan sulaman gentian karbon.
Porsche turut memberikan penambahbaikan pada aspek casis, di mana topang spring boleh laras serba baharu kini mempunyai empat posisi yang berbeza, sementara kadar spring hadapan telah dinaikkan sebanyak 20 peratus.
Pembeli juga boleh memasangkan sistem angkat gandar hadapan pada jentera mereka, serta mendapatkan pelapik brek khas untuk prestasi yang meluas untuk semua jenis keadaan di dalam litar.
Kesemua pakej yang disebutkan di atas boleh dipasang secara terus pada jentera tanpa memberikan kesan kepada jaminan pengilang asal.